Γιώργος Περιστέρης: Ο άνθρωπος που «τίναξε τη μπάνκα» σε κατασκευές και ενέργεια

Την ώρα που η Ελλάδα επιδιώκει την επενδυτική «έκρηξη» που τόσο χρειάζεται, ώστε να καλύψει το μεγάλο κενό της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά και να επουλώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις πρωτοφανείς «πληγές» που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, υπάρχει ένας άνθρωπος που δηλώνει «παρών» σχεδόν σε κάθε μεγάλο έργο που μπορεί να βγάλει τη χώρα από το επενδυτικό τέλμα.

Ο λόγος για τον Γιώργο Περιστέρη, τον ισχυρό άντρα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που, με όραμα τις μεγάλες επενδύσεις που θα προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία – ιδίως σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία – είναι από τους ανθρώπους που ηγούνται της ανάκαμψης  της χώρας.

Παρά το βαρύ πλήγμα της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όχι μόνο δηλώνει παρουσία σε όλους τους κρίσιμους τομείς του ελληνικού επιχειρείν, αλλά πρωταγωνιστεί σε όλα τα υπό εξέλιξη μεγάλα επενδυτικά projects των υποδομών, των κατασκευών και των παραχωρήσεων, όπως το Καζίνο στο Ελληνικό και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι ο Όμιλος κατέχει το 100% στις εταιρείες παραχώρησης «ΝΕΑ ΟΔΟΣ» (αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδός) και «ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ», ενώ διατηρεί ποσοστό 17% και στην Ολυμπία Οδό.

Την ίδια στιγμή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω του πιο πολύτιμου, ίσως, «asset» της, της θυγατρικής της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, κάνει «γερό παιχνίδι» στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Καζίνο στο Ελληνικό

Θετική έκπληξη στην εγχώρια αγορά, αλλά και στους κυβερνητικούς κύκλους, αποτέλεσε στις 7 Οκτωβρίου η αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς της κοινοπραξίας Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την άδεια παραχώρησης λειτουργίας Καζίνο στο Ελληνικό. Η προσφορά έφτασε στο αστρονομικό ποσό των 150 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας επίπεδα πενταπλάσια των 30 εκατ. ευρώ, ήτοι του ελάχιστου ποσού που προβλέπει ο διαγωνισμός.

Η αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς αποτελεί το τρίτο και τελευταίο στάδιο σε έναν διαγωνισμό που πέρασε δια πυρός και σιδήρου, σε ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της χώρας. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ανοίγει διάπλατα το δρόμο για ολόκληρο το Ελληνικό, μιας και το Καζίνο αποτελεί ένα από τα βασικά ορόσημα για να προχωρήσει το υπόλοιπο έργο.

Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, η τελική προσφορά της Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «κλείδωσε» κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και την γνώριζαν μόνο οι δύο ισχυροί άντρες των εταιρειών: O Μάριο Κοντομέρκος και ο Γιώργος Περιστέρης. Σύμφωνα, άλλωστε, με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη να «σηκώσει» το μεγάλο φορτίο του έργου, σε περίπτωση που η Mohegan ζητήσει… ηχηρά στηρίγματα. Και αυτό γιατί τα ταμεία της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ είναι γεμάτα ρευστό μετά και την έκδοση του ομολόγου τον περασμένο Ιούλιο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι το έργο έχει το απαραίτητο καύσιμο από την πρώτη κιόλας ημέρα.

inspire3.jpg

 

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η διαδικασία του διαγωνισμού, όπως έχει δομηθεί από την Επιτροπή Παιγνίων, η επιτροπή διενέργειας θα προχωρήσει τον διαγωνισμό, συντάσσοντας το σχετικό πρακτικό, το οποίο και θα επικυρώσει ο κ. Ευάγγελος Καραγρηγορίου, πρόεδρος της ΕΕΕΠ. Έτσι, η κοινοπραξία Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος του έργου και θα ξεκινήσει την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Εν συνεχεία, οι συμβάσεις αυτές θα πρέπει να περάσουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν τέλει να κυρωθούν από τη Βουλή, ώστε να ανακηρυχθεί και ο οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού. Σύμφωνα με ανθρώπους κοντά στη διαδικασία, αυτό αναμένεται να γίνει περίπου στις αρχές του 2021, ώστε -καλώς εχόντων των πραγμάτων- να ξεκινήσουν οι μελέτες και να μπουν οι μπουλντόζες στο έργο περίπου στο πρώτο με δεύτερο τρίμηνο του νέου έτους. Εν συνεχεία, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο ισχυρός άντρας της Mohegan, Μάριο Κοντομέρκος, θα απαιτηθούν περίπου δύο με τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγαλεπίβολο σχέδιο.

Το όραμα της κοινοπραξίας Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του Inspire Athens στο Ελληνικό περιλαμβάνει φιλόδοξα σχέδια, με στόχο να αλλάξουν ριζικά το πρόσωπο της νότιας Αθήνας. Η κοινοπραξία έχει παρουσιάσει από τον Οκτώβριο του 2019, το όραμα της για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με Καζίνο (Intergrated Resort Casino) που θα κληθεί να κατασκευάσει και να λειτουργήσει στο Ελληνικό αν επικρατήσει τελικά στον σχετικό διαγωνισμό. Έχοντας την ονομασία INSPIRE Athens, το συγκρότημα θα αποτελείται από ένα πολυτελές ξενοδοχείο, χώρους ψυχαγωγίας, συνεδριακό κέντρο, καταστήματα, εστιατόρια και φυσικά το Καζίνο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στα τέλη του περασμένου Μαΐου, η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., εταιρεία του  Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προχώρησε στην έκδοση εγγυητικής επιστολής ύψους 48 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου, μέσω του ασφαλιστικού προϊόντος Ασφάλισης Εγγυήσεων – Surety Bonds. Το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου στην περιοχή του Καστελίου, που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα «Ν. Καζαντζάκης», ανέρχεται στα 480 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την ΤΕΡΝΑ Α.E.

Η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι προβλέπει και τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του αεροδρομίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης. Στην εταιρεία παραχώρησης του έργου συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,9%), η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η ινδικών συμφερόντων GMR Airports Ltd (21,64%). Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 35 έτη από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης (06/02/2020) και συμπεριλαμβάνει την πενταετή περίοδο μελέτης-κατασκευής.

aerodromio-kritis-kasteli-maketa-new.jpg

 

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει αυξημένη λειτουργική δυναμικότητα, διαθέτοντας κεντρικό κτήριο επιφάνειας 72.000 τμ σε πέντε επίπεδα, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο προβλέπει ακόμη 11 κτήρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου. Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή χώρων στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων, εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και χώρο εμπορικών χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων.

Μεγάλο «στοίχημα» τα ενεργειακά

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αξιοποιεί την κυριαρχία της στην παραγωγή καθαρής ενέργειας μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ως ο μεγαλύτερος ελληνικός Όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα. Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ λειτουργεί, κατασκευάζει ή έχει πλήρως αδειοδοτήσει εγκαταστάσεις ΑΠΕ συνολικής ισχύος της τάξης των 2 GW στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη με νέες επενδύσεις στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, στην αποθήκευση με αντλησοταμίευση και στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων, ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, η διοίκηση του μεγαλύτερου «παίκτη» στην ελληνική αγορά πράσινης ενέργειας ανέβασε πρόσφατα τον πενταετή στόχο της κατά 800 MW ώστε να προσεγγίσει τα 2,8 GW. 

anemogennitries-terna-energeiaki-argolida-corporate.jpg

 

Για μεγάλη μερίδα αναλυτών και επενδυτών η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ αποτελεί όχι μόνο μια ελκυστική επιλογή, αλλά ένα πραγματικό success story που ετοιμάζεται να γράψει πολλές σελίδες στο βιβλίο με τα έργα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξάμηνο του 2020

Η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας, η περαιτέρω ενίσχυση της συμβολής των τομέων καθαρής ενέργειας και παραχωρήσεων και η διατήρηση ενός υψηλού κατασκευαστικού ανεκτέλεστου αποτέλεσαν τα βασικά χαρακτηριστικά των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο και επιβεβαίωσαν πως παρά την επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών λόγω της πανδημίας, ο Όμιλος διατηρεί την οικονομική του ευρωστία.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 470 εκατ. ευρώ, έναντι 566 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένα EBITDA) ενισχύθηκε στα 155,5 εκατ. ευρώ, έναντι 147,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 19,3 εκατ. ευρώ έναντι 52,2 εκατ. ευρώ την συγκριτική περίοδο του 2019, τα κέρδη μετά από φόρους σε 17,1 εκατ. ευρώ έναντι 46,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά την αφαίρεση των φόρων και των δικαιωμάτων μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε κέρδη 1,4 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 27,3 εκατ. ευρώ, επηρεασμένα αρνητικά από τις αποτιμήσεις Δευτερογενών Παραγώγων και από τις αυξημένες πληρωμές χρηματοοικονομικού κόστους TAX EQUITY.

Το τρέχον κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας την επόμενη περίοδο.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιεί έργα κι επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ, ενώ συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το συνολικό αποτύπωμα των έργων και των επενδύσεων του Ομίλου φτάνει τα 5 δισ. ευρώ, καθιστώντας τον βασικό πυλώνα της εθνικής προσπάθειας για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Περιστέρης: Επενδύσεις σε έργα που έχουν μεγάλη προστιθέμενη αξία

«Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την έκδοση ομολόγου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα διοχετευθούν σε αυτά που χρειάζεται περισσότερο η χώρα, ήτοι στις υποδομές, την καθαρή ενέργεια και τις παραχωρήσεις. Θα εστιάσουμε στις επενδύσεις που έχουν μεγάλη προστιθέμενη αξία για την Ελλάδα, ιδίως μετά την πανδημία», δήλωνε το πρωί της Τετάρτης 8 Ιουλίου ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, μιλώντας στην τακτική Γενική Συνέλευση του Ομίλου.

Μέσω των επενδύσεων αυτών αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας την προσεχή πενταετία.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις αρχές Ιουλίου ο Όμιλος βγήκε στις αγορές, μέσω έκδοσης επταετούς «επενδυτικού» ομολόγου. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τους καλύτερους οιωνούς, αφού το ομόλογο έτυχε μεγάλης ζήτησης από τους επενδυτές, συγκεντρώνοντας προσφορές άνω των 700 εκατ. ευρώ. Η έκδοση υπερκαλύφθηκε 1,5 φορές, καθώς ο Όμιλος ζητούσε από τις αγορές ποσό ύψους 500 εκατ. ευρώ. Το επιτόκιο κλείδωσε στο 2,75%.

«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε στη μεγαλύτερη ομολογιακή έκδοση που έχει καταγραφεί στην ελληνική κεφαλαιαγορά. Εκτός από την επιτυχία της έκδοσης, αυτό αποτελεί για εμάς μια μεγάλη ευθύνη. Ιδιώτες επενδυτές εμπιστεύθηκαν την εταιρεία και τις προοπτικές της», σημείωνε τότε ο κ. Περιστέρης, σπεύδοντας να ευχαριστήσει όλους εκείνους που «εμπιστεύθηκαν τις αποταμιεύσεις τους στην εταιρεία».

Διαβάστε επίσης:



Πηγή:www.insider.gr

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Σχετικά άρθρα

εγγραφείτε στο newsletter μας

Συμφωνώ ρητά να λαμβάνω το ενημερωτικό δελτίο και ξέρω ότι μπορώ εύκολα να καταργήσω την εγγραφή ανά πάσα στιγμή

don't worry
be happy.

share with the world

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp