Γιάννης Σακαρίδης: «Θέλουμε το Φεστιβάλ να εξακολουθήσει να αποτελεί σημείο συγκέντρωσης των καλύτερων της χώρας» – Παρατηρητής της Θράκης

Ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας μιλά για τις νέες εκκινήσεις εν καιρώ πανδημίας, τους στόχους του για την «ανανέωση» του Φεστιβάλ αλλά και τα επόμενα σκηνοθετικά του βήματα

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Τον συναντήσαμε στο πλαίσιο της παρουσίασης της Ανθολογίας Μικροδιηγήματος «Με μία Σχεδία» που παρουσιάστηκε στα «Αίθρια Λογοτεχνικά Απογεύματα» ένα απόγευμα του Σεπτέμβρη στον Θερινό Κινηματογράφο «Αλέξανδρος» στην Δράμα. O λόγος για τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας κ. Γιάννη Σακαρίδη, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα σε μία κατά κοινή ομολογία δύσκολη περίοδο, τόσο για τον τομέα του πολιτισμού όσο και ευρύτερα, για τις συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία.

Ο Γιάννης Σακαρίδης αποτελεί «γνήσιο τέκνο» του Φεστιβάλ καθώς μετά και την προβολή αλλά και βράβευση της πρώτης του ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Αλήθεια» το 2006, συμμετείχε ανελλιπώς στις εργασίες του Φεστιβάλ τόσο ως σκηνοθέτης όσο και ως μέλος της κριτικής και προκριματικής επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος.

Μετά από μία πορεία δεκαοκτώ χρόνων στο Λονδίνο, αλλά και πολυπληθείς συμμετοχές σε Φεστιβάλ του εξωτερικού, ο ίδιος επιθυμεί να φέρει αέρα ανανέωσης στο Φεστιβάλ, αρχής γενομένης από την φετινή διοργάνωση που έριξε αυλαία το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και στην οποία, δεδομένων και των νέων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, για πρώτη φορά στην ιστορία του, έδωσε την δυνατότητα online θέασης όλου του φετινού προγράμματός μέσα από τη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα του.

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ μίλησε στον «ΠτΘ» για τους στόχους του για το μέλλον της διοργάνωσης, αλλά και τον τρόπο υλοποίησής του εν μέσω κορωνοϊού.

Γιάννης Σακαρίδης όμως…

ΠτΘ: κ. Σακαρίδη είστε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ και σε μια περίοδο η οποία για κάποιους τουλάχιστον θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πλέον ακατάλληλη για το κομμάτι των εκδηλώσεων και γενικότερα του πολιτισμού.  Εσείς είστε παλιός γνώριμος του φεστιβάλ Δράμας έχοντας συμμετάσχει  τόσο στο διαγωνιστικό κομμάτι όσο και στις επιτροπές του διαγωνιστικού κομματιού. Πώς προέκυψε λοιπόν η συνεργασία σας με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας υπό την ιδιότητα πλέον του Καλλιτεχνικού Διευθυντή;
Γ.Σ.:
Σίγουρα οι καιροί είναι πάρα πολύ δύσκολοι για τους καλλιτέχνες και κυρίως για τα Φεστιβάλ τα οποία το ένα μετά το άλλο, για μήνες, έχουν ακυρωθεί, ματαιωθεί ή αναβληθεί. Σίγουρα η κατάσταση αυτή μας έκανε να σκεφτούμε λίγο διαφορετικά, «έξω από το κουτί» αλλά και να πρωτοτυπήσουμε σκεπτόμενοι διαφορετικούς τρόπους προβολής και εναλλακτικές προσβάσεις στους σινεφίλ στην Ελλάδα. Έτσι έχουμε ένα Φεστιβάλ το οποίο είναι πιο «ευλύγιστο», με λιγότερες ταινίες αλλά με αρκετά events και παράλληλα προγράμματα που γέμισαν όλες τις μέρες της διοργάνωσης, με μεγάλη ευθύνη απέναντι στον κόσμο κρατώντας τα μέτρα. Με μεγάλη ευθύνη ανακαινίσαμε τον θερινό Κινηματογράφο «Αλέξανδρος» ο οποίος μετατράπηκε σε έναν πολυλειτουργικό χώρο του Φεστιβάλ, όπου κάνουμε τα «Q&A» το πρωί και το «Meet and Greet» με τους σκηνοθέτες, το απόγευμα τα «Λογοτεχνικά Αίθρια Απογεύματα» και το βράδυ τις προβολές του ελληνικού διαγωνιστικού προγράμματος. Tο drive in ήταν σχεδόν γεμάτο οπότε έχουμε δύο καινούριους χώρους στους οποίους ο κόσμος μπορεί να έρθει να δει ταινίες ή να παρακολουθήσει events χωρίς τον φόβο της κλειστής αίθουσας. Κρατάμε τις κλειστές αίθουσες με μεγάλη προσοχή και επίσης έχουμε πάει στην ψηφιακή εποχή όπου ουσιαστικά έχουμε ανανεώσει την ιστοσελίδα μας όπου φιλοξενεί με ένα απλό κλικ όλες τις ταινίες των διαγωνιστικών κομματιών όπου ο κόσμος μπορούσε να μπει και δει για μια εβδομάδα δωρεάν τις ταινίες του φεστιβάλ και να ψηφίσει.

«Ως καλλιτεχνικός διευθυντής ερωτεύεσαι διαφορετικά κάποιες ταινίες του προγράμματος»

ΠτΘ: Έχει αλλάξει πλέον η οπτική σας σε σχέση με το παρελθόν υπό την ιδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή; Τι είναι αυτό που προσδοκάτε να φέρετε σε αυτή τη νέα μορφή του φεστιβάλ Δράμας το οποίο ξεκινάει υπό αυτές τις συνθήκες;
Γ.Σ.:
Η οπτική σίγουρα αλλάζει. Από τα πρώτα συμπεράσματα που έβγαλα είναι ότι καταρχήν όταν είσαι Καλλιτεχνικός Διευθυντής ερωτεύεσαι διαφορετικά κάποιες ταινίες τις οποίες θες να παίξεις στο πρόγραμμα. Ερωτεύεσαι πολύ πιο δυνατά, τις υποστηρίζεις και θέλεις να τις προβάλλεις προς τα έξω από ό,τι όταν είσαι σε μια επιτροπή ή είσαι ένας σκηνοθέτης που βλέπει τη δουλειά ενός άλλου. Αυτό είναι πολύ καλό και υγιές σε σχέση με μια επιτροπή που θέλεις να κρατήσεις μια απόσταση και να είσαι λίγο αποστασιοποιημένος απέναντι σε ένα έργο, γιατί χρειάζεται να είσαι αμερόληπτος και να κρατήσεις της ψυχραιμία σου. Το δεύτερο είναι η εμπειρία και το γεγονός ότι όλα αυτά τα ταξίδια που έχω κάνει στα μεγάλα φεστιβάλ τα φέρνουμε και θα τα φέρουμε σιγά σιγά και στην Δράμα. Έρχομαι πολύ «φρέσκος» από τα φεστιβάλ και διατηρώ ακόμα πολύ καλή επαφή σε όλα τα φεστιβάλ που έχω συμμετέχει ως σκηνοθέτης. Μαθαίνω και εγώ, άλλωστε δεν γεννιόμαστε καλλιτεχνικοί διευθυντές, πόσο δε μάλλον εν μέσω μίας πανδημίας. Αυτό το οποίο στοχεύσαμε είναι οι αλλαγές που θα γίνουν και οφείλω να πω πως έχω την καταπληκτική συμπαράσταση του προέδρου του Πολιτιστικού Οργανισμού Δράμας Γιώργου Δεμερτζή και του Δημάρχου Δράμας Χριστόδουλου Μαμσάκου οι οποίοι έκαναν πολλά περισσότερα από αυτά που υποσχέθηκαν και θέλουν να κάνουν περισσότερες αλλαγές στο μέλλον. Έχουμε θέσει μακροπρόθεσμους στόχους και με τη λήξη της φετινής διοργάνωσης ξεκινάμε.

«Το φεστιβάλ της Δράμας πάντοτε ήταν η αφετηρία και το φυτώριο όλων των νέων ταλέντων»

ΠτΘ: Θεωρείτε ότι υπάρχει ευρύ πεδίο ως προς την περαιτέρω εξάπλωση του Φεστιβάλ στην Ελλάδα; Η Θράκη όπως και συνολικά η Ελλάδα αποδεικνύεται πλούσια σε νέους κινηματογραφιστές- το «Θρακιώτικο» παράδειγμα της κ. Κοτζαμάνη είναι χαρακτηριστικό- που θα μπορούσαν να αναδειχθούν δια μέσου του Φεστιβάλ;
Γ.Σ.:
Το φεστιβάλ της Δράμας πάντοτε ήταν η αφετηρία και το φυτώριο όλων των νέων ταλέντων. Όλοι έχουμε ξεκινήσει εδώ. Εγώ ακόμα και σε μια διεθνή καριέρα κατά την οποία ζούσα 18 χρόνια στο Λονδίνο, παρουσίασα την πρώτη μου ταινία το 2006 εδώ. Η «χρυσή» γενιά που έχουμε τώρα και η οποία ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια αποτελεί ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο σε αυτό, όπως και οι νεότερες γενιές. Φέτος είχαμε μια νέα φουρνιά όπου ουσιαστικά έχουμε 34 ταινίες στο ελληνικό και άλλες 6 στα δύο διεθνή προγράμματα οι οποίες είναι χαρακτηριστικές αυτού του ρεύματος. Οι περισσότερες δηλαδή ταινίες είναι έτοιμες να πάνε σε άλλα φεστιβάλ ή διέρχονται από τα μεγάλα φεστιβάλ. Για παράδειγμα η ταινία της Εύης Καλογεροπούλου που έχουμε την τύχη να την έχουμε στο Εθνικό Διαγωνιστικό πρόγραμμα.  Θέλουμε η Δράμα να είναι ένα κεντρικό σημείο, να εξακολουθεί δηλαδή να είναι ένα εθνικό φεστιβάλ το οποίο συγκεντρώνει τους καλύτερους της χώρας.

ΠτΘ: Δίνετε άλλωστε ιδιαίτερη σημαντική στο «εκπαιδευτικό» κομμάτι, δια μέσου δομών όπως το “Pitching Lab” το οποίο ενισχύθηκε επίσης σε επίπεδο συμμετοχών φέτος…
Γ.Σ.:
Tο “Pitching Lab” φέτος για πρώτη φορά διεξήχθη online με 15 project από όλο τον κόσμο. Ένα καθημερινό διαδραστικό εργαστήριο στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, που το έκανε πολύ δυναμικό και επιτυχημένο και αποτελεί και μέρος του εκπαιδευτικού κομματιού. Μαζί με το νέο διεθνές σπουδαστικό τμήμα θέλουμε να ανανεώσουνε όλα τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, όλη τη χρονιά για όλες τις ηλικίες για όλους τους επαγγελματίες, τους ερασιτέχνες αλλά και τα παιδιά.

ΠτΘ: Εμείς βρεθήκαμε στην Δράμα στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων του Φεστιβάλ, όπως τα «Αίθρια Λογοτεχνικά Απογεύματα». Ποιος είναι ο στόχος σας για τις εκδηλώσεις αυτές και ποιες για το «ταξίδι» του Φεστιβάλ ανά την Ελλάδα;
Γ.Σ.:
Θέλουμε πάρα πολύ να ανανεώσουμε τα λογοτεχνικά απογεύματα, να φέρουμε νέους συγγραφείς και επίσης θέλουμε και το σύνολο των παράλληλων εκδηλώσεων να «ταξιδεύουν» μαζί με τις ταινίες. Να πηγαίνουμε σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού όπου οι λογοτέχνες της περιφέρειας να συναντιούνται με τους λογοτέχνες της κάθε πόλης που επισκεπτόμαστε. Αυτό για μένα είναι ιδανικό και ένας λόγος για να κάνουν πολιτισμό στην επαρχία. Με λίγα λόγια ο πολιτισμός να μην έρχεται από την Αθήνα αλλά και η επαρχία να πηγαίνει προς τα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης θέλουμε να έχουμε καλύτερες σχέσεις με την περιφέρεια.  Θέλουμε πάρα πολύ να αναπτυχθεί η σχέση αυτή, να κάνουμε παράλληλες προβολές και εκδηλώσεις. Αυτό είναι κάτι το οποίο θα κοιτάξουμε και μετά το τέλος της πανδημίας. Είχαμε πολλά σχέδια τα οποία αυτή τη στιγμή έχουν αναβληθεί αλλά για αυτό και αναπτύξαμε την ψηφιακή μας παρουσία.

ΠτΘ: Σε προσωπικό επίπεδο, με την ιδιότητα του σκηνοθέτη ετοιμάζετε κάτι νέο;
Γ.Σ.:
Ετοιμάζω μια ταινία η οποία λέγεται «Μια χρονιά χωρίς καλοκαίρι» που  αποδείχτηκε πολύ επίκαιρη, τουλάχιστον για φέτος το καλοκαίρι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα περιβαλλοντικό οικογενειακό δράμα. Έχουμε ολοκληρώσει το pre production και περιμένουμε να επιτρέψουν οι συνθήκες να ξεκινήσουμε την παραγωγή.



Πηγή:www.paratiritis-news.gr

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Σχετικά άρθρα

εγγραφείτε στο newsletter μας

Συμφωνώ ρητά να λαμβάνω το ενημερωτικό δελτίο και ξέρω ότι μπορώ εύκολα να καταργήσω την εγγραφή ανά πάσα στιγμή

don't worry
be happy.

share with the world

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp